Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Én szilikon pipát és kábelt használtam. Zavarszűrő nélkülit, de szerintem nem sok vizet zavar ha van benne.
MZ egyik tervezési hibája, hogy felveri a vizet a pipához, és hajlamos volt megállni erős esőzésben. A szilikon pipa meg megy víz alatt is. Azzal soha többet nem volt ilyen bajom. Azzal csak akkor állt meg az esőben, amikor elérte a vízszint karburátort 😆

Konkrétan ilyet használtam, de igazából mindegy. Nem kell különösebben drága, és nem kell elhinni hogy növeli a motor teljesítményét, az csak parasztvakítás 😁 én csak a kinézete miatt tettem rá Championt.
https://futarmotorosbolt.hu/te...
Sziasztok
Szeretném kérdezni hogy milyen gyertyapipát vegyek?
ETZ 150
Nem tudom eldönteni hogy zavarszűrös vagy sima kell,esetleg milyen márkát ajánlanátok?
Előre is köszönöm a válaszokat
sziasztok,

tudna esetleg valaki segíteni MZ TS250/1(1979) kézi pumpa témában?
Böngészek, de egyelőre nem tudtam megfejteni, hogy gyárilag mikor, melyik fajta pumpával jöttek ki a motorok.
régebbieknél(ETS) teljesen szürke házzal és véggel voltak, de van több összeállítás is.
Pl.: teljesen fekete test és vég, fekete test és fehér/krém/szürke végek...
Van valakinek ismerete a témát illetően?
Igen lehet az eltömődött kipufogódob. De karburátor fúvókázás, dugulás, a fúvókatű is lehet vacak, rosszul beállított, a gyújtás is gyanús hogy nem 2.5mm, illetve a megszakító hézagra is érzékeny. Adatoknak nézz utána doksiban, ne a hallomások alapján állítsd be.
Ja volt nekem olyan hogy szorult a fék és azért nem ment 😁 a kerekek forogjanak könnyen üresben.
Hengerfej tömítés ha túl vastag akkor csökken a sűrítés és azzal is lustább lesz.
Gyertyakép?
Tankszellözö furat átjárhatósága?
Légszürö tisztasága?
Üzemanyagszürö tisztasága?
...
Amúgy nem 3 mm kéne legyen az elögyújtás?
Üdvözlök Mindenkit!
Van egy ETZ125-ös 1986-os évjáratú motorom. Kb 10 éve vettem, nem volt rajta műszaki.
Csak a falun belül használtam olykor.
Most viszont levizsgáztattam és hosszabb útra is elmennék.
Sajnos van egy kis gond. Negyedikben teljesen erőtlen a vas.
Max harmadik rúgásra indul. Alapjárat kiváló. Nem füstöl ( 100-as benzin, Castrol olaj 1:45 )
Egyes-, kettes- , hármasban rendkívül jó húz. De negyedikben ( és ötödikben ) csak horkol.
Viszont zabál rendesen. Gyujtás: holtpont előtt 2.5mm.
Esetleg lehetséges hogy a kipufogó eltömöttsége okozhat ilyen problémát?
Tudna nekem valaki segíteni a témában?
Köszönettel
J.
Nagyon szépen köszönöm, óriási segítség.
Az enyémről az a kis hegesztett fülecske le van törve ☹️

Bocsánat, valóban elfelejtettem, hogy TS125.
Nem kicsit vagyok szétszórt mostanság. 😝
Ja, kérem... ha tudom, milyen MZ, akkor nem kunszt kitalálni. A jól feltett kérdés a válasz 50 százaléka.

Üléslap alján. A pumpa 90 fokos könyöke a függőleges tartóvasba van beakasztva a tankhoz közelebbi oldalon, a pumpa dugattyú felőli oldalát meg az üléslapra hegesztett formázott lemezke tartja.
Bocsi, valóban pumpa lett volna 😁

Volt dedikált helye, mégpedig az ülés alatt, ezért is kérdeztem így rá.
Viszont az nem tiszta, hogy hogyan van felfogatva.

A csatolt képen látszik, hogy ott van, csak az nem, hogy hogyan ☹️
En is passzolom, egyedul a katonai ETZ-n tudom, hol a pumpa helye. Meg a Schwalbe ules aljan. Nem remlik se ES-rol, se TS-rol, hogy lett volna dedikalt helye fedelzeti pumpanak.
😂 👍️
Jaaa, hát arról fogalmam sincs. Nekem nincs pumpám az MZ-khez.
Dekódolom: Pumpa.
😂
Nem teljesen világos minek kell ez neked, de tessék, itt van a kért fotó. 😁
De viccen kívül, nem tudom miről beszélsz, és a sok válaszból ítélve más sem.
Sziasztok,

Segítséget szeretnék kérni.

Abban lenne szükségem segítségre, hogy hogyan van felfogatva az ülés alá a puma?
Tudna valaki képeket küldeni erről?

Szerintem az enyémről le van törve valami és nem egyértelmű a dolog.
Amit leírtál az alapján inkább karburátor alapjárat dugulásra tippelnék, de rendkívül sok féle hiba tud ilyet okozni.
Gyakori hogy az etanolos benzin belerohad, meg szétmarja a réz alkatrészeket. Alapjárati rendszer finom furatai nem szeretik.
Én ha pár napnál hosszabb időre leállítom akkor kiborítom a karburátorból a benzint.
OMW 100-as benzinnel egy fokkal jobb a helyzet. Abban csak 5% a bio összetevő, és az sem etanol, hanem a motor számára barátságosabb anyag, de jobb a békesség alapon azzal sem hagyom sokat állni. Sajnos ezek már nem a klasszikus összetételű benzinek, amivel ősszel leraktad és tavasszal 3. rúgásra indult. (MZ-nek ez a blokkja és karburátora, nagyon üzembiztos)

Amúgy meg az ES-en nincs is alapjárat állító csavar tudtommal. 😆
Persze lehet rá csinálni, és sokan csináltak is, vagy újabb karburátort raktak rá.
De alapvetően ezzel a procedúrával működnie kell:
http://www.szocimotoros.hu/hu/...

Viszont úgy tapasztaltam az évek során, hogy amikor valaki azt mondja hogy "minden rendben van, mégsem megy" akkor az a szerelési, hibakeresési tapasztalatlanságra utal, nem arra hogy tényleg rendben van a motor, hiszen ha tényleg minden rendben lenne, akkor működne. Nem igaz? 😁
Szóval kitartást és türelmet kívánok. Aprólékosan ellenőrizd a működés feltételeit ha nem válik be a leírás, meg kell találni az okát.
Sziasztok
Hátha itt van olyan ember aki tud segíteni mert én elakadtam.
Mz es125/1 alapjáratát nem bírom beállítani pedig jó volt nagyon sokáig. Elvittem a motort újra kábelezni és kapott egy új fesszabályzót is és amikor elhoztam teljesen rendben is volt a motor. 2 hét állás után elővettem és azóta nem tudok alapjáratot állitani egyáltalán. Töltésem rendben van cseréltám gyertyát karbit nagyon sokszor szétszedtem kipucoltam próbálgattam már bele más fúvókát is hátha de semmi nem használ. Kb akármit csinálok vele semmi változás. Állásában elromlott szinte hihetetlen :D. Falsot szivhat esetleg vagy valahol mégis az elektromos rendszerben van hiba vagy a karbi a hibás esetleg?
Van esetleg tipp miket érdemes ilyenkor ellenőrizni ha nem tudok egyáltalán alapjáratot beállítani? csak ha nagyon kitekerem az állító csavart akkor van pici alapjárat de akkor viszont nagyon összevissza megy a motor lassan pörög fel és vissza is.
Előre is köszi a hasznos válaszokat.
Köszönöm
Ennyit talàltam...
Szuper, ez már jó kiindulás.

Megköszönöm, ha utánanézel a könyvnek.
Ha megtalálod és hasznos TS-hez, akkor akár vevő is lennék rá, ha eladó 😀
A képek egy német apróhirdetési oldalról vannak. A cime szerint "original MZ ES / TS 150 250..."
de már lejárt a hirdetés...

"A másik linken látható ábrát már én is megtaláltam, de az ETZ-hez való, nem tudom, hogy a TS-é is ugyanilyen volt-e."
Bocs. Igazad van, benéztem. Ugyanakkor nem hiszem, hogy túl nagy különbség lenne, hiszem a TS-nek az ETZ kb egy "facelift" volt...legalábbis a nem emlékszem túl nagy különbségre mondjuk a keréktengelyek, kerékanyá, gyertyaméret tekintetében-> vagyis kb ugyanaokkal a szerszámokkal "szerelhetö" volt. (nyilván nem kell menet közben vázgeometriát mérni, vagy tankot egyengetni.)

De mint említettem, ha lesz idöm, megtalálom, akkor kifényképezem neked a szerszákészletet, ha részletezve van a könyvben. ( ha addig nem kapsz jobb távpontot)
Köszönöm az infókat. Az ebay-essel az a problémám, hogy szerintem köszönő viszonyban sincs az eredetivel.
A másik linken látható ábrát már én is megtaláltam, de az ETZ-hez való, nem tudom, hogy a TS-é is ugyanilyen volt-e.

A csatolt képeket holt találtad? Azok lehetnek TS-é?
Nem tudom, ha ezzel beljebb vagy:
https://www.ebay.de/sch/i.html...
https://www.ebay.de/itm/383876...

Amúgy van valahol egy ilyen MZ-s könyven a 80-as évekböl, abba bizti van ilyen..., de hogy hova tettem... :)